کلینتون: پیروزی ترامپ در انتخابات  یعنی پایان اوکراین

وزیر خارجه سابق آمریکا و از نامزدهای پیشین انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کرد اگر رئیس‌جمهور پیشین این کشور دوباره انتخاب شود، اوکراین و دموکراسی در آمریکا پایان می‌یابد.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ تأکید کرد اگر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین این کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده پیروز شود، آمریکا از سازمان ناتو خارج خواهد شد.


هیلاری کلینتون در گفت‌وگو با فایننشال‌تایمز گفت: انتخاب دوباره دونالد ترامپ یعنی پایان اوکراین و پایان دموکراسی در ایالات متحده، چون او ایالات متحده را از ناتو خارج خواهد کرد.


وی مدعی شد که ترامپ در انتخابات آتی پیروز نخواهد شد، اما برخی مانند ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعتقاد داشتند اگر ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ پیروز می‌شد، آمریکا از ناتو خارج می‌شد.


کلینتون  ترامپ را متهم به «عاشق اقتدارگرایان» و «ناتوانی در هر نوع رویکرد راهبردی نسبت به چین» کرد و گفت: ترامپ هدیه‌ای به افرادی مانند شی‌ جین‌پینگ و پوتین است. ترامپ هر چه را پوتین درباره ناتو بخواهد، انجام خواهد داد.


این مقام سابق آمریکایی همچنین گفت که زمانی بر این باور بوده که چین در حال آماده‌شدن برای انجام یک حرکت علیه تایوان در عرض چند سال آینده است، اما مناقشه اوکراین، پکن را از تلاش برای بازپس گیری جزیره، که آن را بخشی از قلمرو مستقل خود می داند، منصرف کرد.


وی در ادامه به نگرانی‌های گسترده درباره اینکه جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی ۸۰ ساله برای انتخاب مجدد خیلی مسن است، پرداخت. کلینتون با اذعان به اینکه سن بالای بایدن «مسئله» است، از رای‌دهندگان خواست تا بایدن را با مردی که با او رقابت (ترامپ) می کند، مقایسه کنند.



اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار